До Господарського суду Черкаської області
бульвар Шевченка, 307, м. Черкаси, 18005
Позивач: Черкаське обласне територіальне відділення
Антимонопольного комітету України
вул. Смілянська, буд. 23, м. Черкаси, 18002
Відповідач: приватне підприємство “Трансавтосервіс”
вул. Енергетиків, 56, м. Канів, , Черкаська область, 19000
Позовна заява
про захист від недобросовісної конкуренції та стягнення 136 000 грн.
26 лютого 2015 року адміністративна колегія Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийняла рішення № 2-р/к у справі № 03-24-02/14 “Про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та накладення штрафу”, яким визнала, що приватне підприємство “Трансавтосервіс” вчинило порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбачене статтею 15 Закону України “Про захист від недобросовісної конкуренції”, у вигляді досягнення неправомірних переваг у конкуренції шляхом порушення вимог чинного законодавства, та наклала на приватне підприємство “Канівавтотранс” штраф у розмірі 68 000 грн. за це порушення.
Вказане рішення позивач надіслав відповідачу для виконання із супровідним листом від 27.02.2015 № 03/512, яке відповідач отримав 28.02.2015, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 27.02.2015 № 18001200166310.
Строк сплати штрафу, накладеного названим рішенням адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, встановлений 28.04.2015. Однак до закінчення строку виконання рішення від відповідача надійшла до позивача заява про перегляд вказаного рішення.
На підставі заяви відповідача позивач прийняв розпорядження від 22.04.2015 № 13-рп/к, відповідно до якого розпочато провадження з перегляду Рішення та зупинено його виконання до закінчення перегляду. Рішенням адміністративної колегії Черкаського обласне територіального відділення Антимонопольного комітету України від 16.10.2015 № 63-р/к Рішення від 26 лютого 2015 року № 2-р/к “Про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та накладення штрафу” залишено без змін та поновлено його виконання.
Відповідач оскаржив рішення адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до господарського суду та рішенням Господарського суду Черкаської області від 23.03.2016 у справі № 925/122/16, яке набрало законної сили 07.04.2016, у позові ПП “Канівавтотранс” про визнання недійсним рішення адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення від 26.02.2015 № 2-р/к та від 16.10.2016 № 63-р/к у справі № 03-24-02/14 відмовлено повністю.
Таким чином законність Рішення позивача від 26.02.2015 № 2-р/к підтверджена судом і воно повинно бути виконане відповідачем, однак останній рішення позивача не виконав, штраф в сумі 68000 грн. не сплатив, у зв’язку з чим просимо стягнути з відповідача 68 000 грн. штрафу за порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та 68 000 грн. пені за прострочення сплати штрафу по 09.06.2016.
Згідно частини 3 статті 35 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, крім встановлених рішенням третейського суду, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Виходячи із припису статті 35 ГПК України, не підлягають повторному доведенню встановлені рішенням суду у справі № 925/122/16 обставини щодо порушення відповідачем законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого ст. 15, 21 Закону України “Про захист від недобросовісної конкуренції” та накладення штрафу в сумі 68 000 грн. за вказане порушення рішенням позивача від 26.02.2015 № 2-р/к у справі № 03-24-02/14, законність якого підтверджена в установленому законом порядку.
Накладення штрафу за вчинення порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції передбачене статтею 21 Закону України “Про захист від недобросовісної конкуренції”, якою встановлено, що вчинення суб’єктами господарювання дій, визначених цим Законом як недобросовісна конкуренція, тягне за собою накладення штрафу у розмірі до п’яти відсотків доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) суб’єкта господарювання за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. Накладення штрафу здійснюється відповідно до частин третьої – сьомої статті 52 Закону України “Про захист економічної конкуренції”. Суми стягнутих штрафів та пені за прострочення їх сплати зараховуються до державного бюджету.
Відповідно до частини 3 статті 56 Закону України “Про захист економічної конкуренції” особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
В частині 5 статті 56 Закону України “Про захист економічної конкуренції” також вказано, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу. Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом: справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду.
В пункті 20.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 15 “Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства” вказано, що тривалість такого зупинення визначається виключно періодом часу, протягом якого фактично здійснювався зазначений розгляд чи перегляд (наприклад, у суді першої інстанції – від дня порушення провадження у справі до дня прийняття рішення в ній; у судах апеляційної та касаційної інстанцій – від дня прийняття апеляційної чи касаційної скарги до дня прийняття постанови), і в цей період не включається час знаходження матеріалів справи у суді, коли згадані розгляд чи перегляд не здійснювалися.
Позивачем нарахована пеня за прострочення сплати штрафу в сумі 68 000 грн. з урахуванням періоду розгляду Господарським судом Черкаської області справи № 925/122/16, за який нарахування пені зупиняється, та встановленого законом обмеження максимальної суми пені.
Згідно частини 7 статті 56 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.
З урахуванням викладеного та на підставі Закону України «Про захист економічної конкуренції», «Про захист від недобросовісної конкуренції», статей 32-36, 54-56 Господарського процесуального кодексу України,
ПРОШУ СУД:
1. Стягнути з приватного підприємства “Трансавтосервіс”” (19000, Черкаська область, м. Канів, вул. Енергетиків, 56,) в доход Державного бюджету України через Черкаське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (18002, м. Черкаси, вул. Смілянська, буд. 23) із зарахуванням до загального фонду Державного бюджету на рахунок в ГУДКСУ в Черкаській області за місцем знаходження платника за кодом бюджетної класифікації доходів 21081100 “Адміністративні санкції та штрафи”, символ звітності банку 106 – 68 000 грн. (шістдесят вісім тисяч гривень) штрафу та 68 000 грн. (шістдесят вісім тисяч гривень) пені.
2. Стягнути з приватного підприємства “Трансавтосервіс” (19000, Черкаська область, м. Канів, вул. Енергетиків, 56) на користь Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (18002, м. Черкаси, вул. Смілянська, буд. 23) – 2 040 грн. (дві тисячі сорок гривень) судового збору.
Додатки:
«__»_____ 2016