18. Адміністративний позов про визнання нечинним акту ненормативного характеру (наприклад, рішення податкового органу про донарахування податку та штрафних санкцій).

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду
вулиця Академіка Янгеля, 4, м. Дніпро,
Дніпропетровська область, 49000

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Чайка-Д»
Вулиця Гагарина, 6, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49000

Відповідач: Державна податкова інспекція у
Жовтневому районі м. Дніпропетровська
вулиця Високовольтна, 24, м. Дніпро,
Дніпропетровська область, 49000

Позовна заява
про скасування податкового повідомлення-рішення

Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Дніпропетровська в результаті аналізу повноти нарахування штрафних (фінансових) санкцій за наслідками проведеної перевірки за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року ТОВ «Чайка-Д», оформленої актом від 15.05.2013 року № 2016/22-2/12345678, встановлено, що при визначенні розміру штрафних (фінансових) санкцій від заниженої суми податкового зобов’язання у прийнятому податковому повідомленні-рішенні від 20.05.2013 року № 9876543219 про збільшення податкового зобов’язання з податку на додану вартість не враховано повторність визначення контролюючим органом податкового зобов’язання протягом 1095 днів, внаслідок чого замість штрафної (фінансової) санкції в розмірі 50 відсотків помилково застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 25 відсотків.
За результатами інвентаризації повноти нарахування штрафних (фінансових) санкцій, за наслідками документальної перевірки ТОВ «Чайка-Д», оформленої актом від 15.05.2013 року № 2016/22-2/12345678, Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Дніпропетровська прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.02.2016 № 0000000001 про збільшення податкового зобов’язання з податку на додану вартість у сумі 36 812,25 грн. (штрафні (фінансові) санкції).
Відповідно до підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов’язань, суми бюджетного відшкодування та/або від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
За приписами пункту 54.5 статті 54 Податкового кодексу України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Таким чином, дії Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м. Дніпропетровська по донарахуванню штрафних санкції у лютому 2016 року за порушення податкового законодавства, яке відбулось до 31.12.2012 року є протиправними, оскільки штрафні санкції донараховані з порушенням строку визначеного пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу України.

З урахуванням викладеного та на підставі статті 102 Податкового кодексу України, статей 104-107 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПРОШУ СУД:

1. Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська від 05.02.2016 року № 0000402202.

Додатки:

Підпис
Дата

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.